Apple Vision Pro

Apple představil svůj headset pro smíšenou realitu, Vision Pro, své ambiciózní spuštění nové platformy, která udělá vlny na trhu AR.
Po letech pověstí Apple použil svůj hlavní projev na Worldwide Developer Conference, aby světu představil svůj headset. Vision Pro je samostatné zařízení v podobném duchu jako Meta Quest 2, kromě toho, že Apple posouvá tento koncept o několik kroků dále.
Jako prémiový headset si klade za cíl konkurovat vysokým specifikacím a také značně pokročilým funkcím, které umožňují nejnovější kategorii zařízení Apple vyniknout samostatně.
Obecná forma náhlavní soupravy ve stylu lyžařských brýlí, kterou používají i ostatní na trhu, se silikonovými pásky na boku a nad hlavou, aby ji udržely na místě. Vrstva polštáře pomáhá zajistit přiléhavé přizpůsobení obličeji uživatele a zajišťuje pohodlné nošení po dlouhou dobu.
Vision Pro, označovaný jako přechod na „prostorové výpočty“ a první zařízení, které uživatelé Apple vidí, zobrazuje aplikace v uživatelském prostoru. Aplikace se mohou roztahovat v prostoru, doplněné stíny umístěnými na plochách, které ukazují, kde jsou aplikace umístěny.
Do prostoru lze umístit více aplikací a uspořádat je tak, aby vyhovovaly potřebám uživatele. To zahrnuje jak 2D panely aplikací, tak 3D objekty, přičemž stále umožňuje plný pohled na místní prostředí, pokud to uživatel vyžaduje.
Abychom uživatelům pomohli se správou VR a AR, používá se ovládací prvek, jako je Apple Watch Digital Crown, k postupnému přecházení mezi různými režimy. To uživatelům umožňuje podrobně přecházet mezi pohledy VR a AR.
Navigaci v operačním systému lze provádět mnoha způsoby, pomocí sledování rukou, prstů a očí pomocí kamer uvnitř a směrem ven z náhlavní soupravy. To umožňuje gestům, jako je štípnutí, spouštět například položky v nabídce.
K dispozici je také hlasové ovládání, což je užitečné zejména pro zadávání textu nebo Siri.
Aby bylo zajištěno lepší spojení s ostatními lidmi ve stejné místnosti, EyeSight nabízí ostatním pohled do očí uživatele a umožňuje jim vidět, na co se zaměřují. Oči uživatele jsou automaticky odhaleny ostatním obyvatelům místnosti, když se na ně uživatel podívá.
I když je Vision Pro samostatné zařízení, využívá ekosystém Apple a iCloud k synchronizaci dat uživatele mezi ním a jeho Macem, iPhonem nebo iPadem.
V jednom působivém příkladu mohl uživatel vidět displej svého Macu ve Vision Pro pouhým pohledem na něj.
Spolu s typickými aplikacemi Apple je tu vylepšený FaceTime s prostorovými prvky. Objeví se dlaždice, takže kontakty jsou v životní velikosti a prostorový zvuk pomáhá uživateli určit, kdo mluví.
Dokumenty se také zobrazují jako samostatné dlaždice pro spolupráci v rámci volání FaceTime.
Vision Pro je také první 3D kamerou společnosti Apple, která nahrává video a prostorový zvuk, který lze později znovu sledovat pomocí náhlavní soupravy ve 3D. Apple to označuje jako prostorové video a prostorové fotografie.
Pro zábavu nabízí Vision Pro prostorové kino s nastavitelnou velikostí obrazovky a zároveň ztlumí okolní světlo v prostředí. Je také možné nastavit zážitek ze sledování pomocí 100stopé obrazovky ve virtuálním prostředí, což je užitečné pro lety a další náročné situace.
A ano, je tu podpora pro 3D filmy.
Pro hraní her je k dispozici podpora ovladače a více než 100 titulů Apple Arcade hratelných od prvního dne dostupnosti.
Náhlavní souprava je vyrobena z hliníkové slitiny a využívá efektivní tepelný design k chlazení systému. „Tisíce hlav“ byly analyzovány za účelem navržení modulárního systému, aby bylo možné náhlavní soupravu nakonfigurovat speciálně pro uživatele.
Čelenka je 3D pletená jako jeden kus, žebrovaná a připevněná pomocí mechanismu, který je v případě potřeby vypíná.
Partnerství se společností Zeiss umožňuje použití čoček pro korekci zraku, což uživatelům brýlí umožňuje vychutnat si tento zážitek.
Při připojení pomocí tkaného kabelu je připoutána baterie, která snižuje váhu náhlavní soupravy a umožňuje ji nosit po delší dobu.
Zobrazovací systém využívá microOLED backplane s pixely širokými sedm a půl mikronu, což umožňuje celkem se vejít do 23 milionů pixelů. Zakázková tříprvková čočka byla navržena tak, aby zvětšila obrazovku a zajistila ji co nejširší pro vidění uživatele.
Zvuk využívá nový prostorový audio systém se dvěma audio moduly na každé straně. Audio Raytracing se také používá k přizpůsobení zvuku prostředí.
Napájení headsetu je dvoučipové, založené na M2 Apple Silicon. Druhý čip, R1, je specializovaný čip pro zpracování senzorů v reálném čase, snižuje latenci a nepohodlí při pohybu.
To má za následek zpoždění 12 milisekund, což je podle Apple rychlejší než mrknutí oka.
EyeSight využívá zakřivený OLED panel s lentikulární čočkou, aby se oči uživatele zdály ostatním v místnosti co nejpřesnější.
Zatímco Apple představuje sady SDK a nástroje, které vývojářům usnadňují vytváření 3D aplikací pro Vision Pro, zároveň zajišťuje, aby bylo k dispozici velké množství aplikací. Tisíce existujících aplikací pro Mac a iPad budou zjevně použitelné s Vision Pro, aniž by bylo potřeba provést nějaké skutečné změny kvůli kompatibilitě.
Z bezpečnostních důvodů Apple představuje Optic ID jako systém pro skenování duhovky. Stejně jako Face ID nebo Touch ID bude sloužit k ověření uživatele, umožnění nákupů přes Apple Pay a dalších prvků souvisejících s bezpečností.
Tento příběh se zlomí. Pro nejaktuálnější informace často obnovujte
Zdroj: appleinsider.com