Spotify

Lidé se hrnou do Spotify, jak ukazují nedávné finanční výsledky společnosti, ale i po jejím lednovém propouštění nadále krvácí přes čtvrt miliardy dolarů za čtvrtletí.
Spotify zapracovalo na přidávání dalšího obsahu do své služby ve formě podcastů a audioknih a přepracovalo svou aplikaci ve snaze udržet uživatele v kontaktu s platformou. V prvním čtvrtletí roku 2023 zaznamenal silný nárůst uživatelů, ale zaznamenal další finanční ztrátu.
Streamovací společnost zaznamenala 515 milionů aktivních uživatelů měsíčně, což je o 22 % více než v předchozím roce. To představovalo vůbec největší nárůst Spotify za první čtvrtletí a překonalo projekce o 15 milionů.
Růst byl podle společnosti vidět téměř ve všech věkových skupinách a ve vyspělých i rozvíjejících se ekonomikách.
Počet lidí, kteří platí za předplatné Spotify, vzrostl o 15 % na 210 milionů, což také překonalo očekávání Spotify. The Wall Street Journal. V prvním čtvrtletí roku 2023 však vykázala ztrátu přibližně 248 milionů dolarů, což je významnější než její pokles příjmů o 231 milionů dolarů ve čtvrtém čtvrtletí roku 2022.
Vedoucí pracovníci uvedli, že jak se společnost pokouší expandovat do nových typů audia a přitahovat zákazníky po celém světě, budou mít investice přednost před ziskem. Očekávají však, že se zisky Spotify v roce 2023 zlepší.
Přibližně 600 lidí, tedy asi 6 % zaměstnanců Spotify, bylo v lednu propuštěno v rámci rozsáhlejšího úsilí o snížení nákladů po útratě během pandemie. Podnik v úterý uvedl, že náklady spojené s propouštěním související s odstupným zvýšily provozní výdaje za čtvrtletí.
Pro aktuální čtvrtletí Spotify předpovídá nárůst měsíčních aktivních uživatelů na 530 milionů a prémiových předplatitelů na 217 milionů. Navíc očekává, že její tržby vzrostou na 3,5 miliardy dolarů.
Zdroj: appleinsider.com