Žlutý iPhone 14

AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Přestože mladší lidé nejsou na používání svých iPhonů závislí, mají tendenci upgradovat na nejnovější model častěji než starší zákazníci Applu.
Ze studie z 12. dubna vyplynuly závěry, které zpochybnily domněnky o rozdílech mezi mladšími a staršími zákazníky a závislosti na iPhonu. Konkrétně stanovil, že mladí lidé nenahrazují ztracené nebo poškozené iPhony, jakmile starší uživatelé.
Zpráva z tohoto týdne od Consumer Intelligence Research Partners (CIRP) však dochází k závěru, že mladší lidé upgradují své iPhony na novější modely častěji než starší zákazníci Applu. Například u lidí ve věku 18 až 24 let vlastnilo 45 % spotřebitelů svůj předchozí telefon méně než dva roky, což je více než trojnásobek počtu spotřebitelů ve věku 65 let a starších.
Mezitím 65 % zákazníků ve věku 65 let nebo starších uvedlo, že mají svůj předchozí telefon alespoň tři roky, což je více než 2,5krát více než u zákazníků ve věku 18 až 24 let.
Věk předchozího iPhonu podle věku zákazníka
Výsledky jsou podobné i při vržení větší sítě na skupinu 18 až 54 let. V této větší skupině mezi 40 % a 45 % spotřebitelů v této větší skupině odešlo do důchodu telefon, který byl mladší než dva roky.
Starší telefony vykazovaly mírně vyšší rozdíly, přičemž 21 % až 27 % spotřebitelů v této věkové skupině se vzdalo telefonu, který drželi tři roky nebo déle. CIRP má několik možných důvodů.
„Nejzřejmější je, že mladší zákazníci iPhonů oceňují někdy jemná vylepšení u následujících modelů více než starší uživatelé iPhonů,“ píše se v něm. „Zároveň se zdá, že jsou lépe připraveni na měsíční výdaje na splácení novějšího iPhonu a více si uvědomují hodnotu obchodování s relativně novějším modelem, které pomůže snížit tyto pořizovací náklady.“
Zdroj: appleinsider.com