Apple TV+ hit „CODA“ byl prvním streamovaným filmem, který vyhrál nejlepší film

AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Správní rada Oscara zvažuje pravidla, která donutí Apple TV+ a Netflix uvádět v kinech více filmů pro delší běhy – nebo o nich nebude ani uvažováno pro udílení Oscarů.
Apple byl prvním streamerem, který vyhrál Oscara za nejlepší film s „CODA“ pro rok 2022, a pak následoval druhou cenu Akademie za svůj krátký film „Chlapec, krtek, liška a kůň“. Navíc společnost údajně zvyšuje svůj filmový rozpočet na 1 miliardu dolarů ročně, včetně nákladů na další uvedení v kinech.
Jen to nemusí stačit. Podle Pukové novinkyAkademie filmových umění a věd (AMPAS) soukromě zvažuje přepracování svých vstupních pravidel.
Aby byl film v současné době považován za nejlepší, musí být nejprve uveden v kinech před jakýmkoli streamováním a zůstat tam alespoň týden. Streamerové však mohou film zveřejnit online současně s hraním v kinech – a nemusí to být tolik kin.
V současné době může být film zařazen do kategorie Nejlepší film, pokud měl týden v kterémkoli kině na kterémkoli ze šesti klíčových trhů. Jsou to LA, New York, San Francisco, Chicago, Miami nebo Atlanta.
Li Pukové novinky je správná, nová pravidla, která zvažuje generální ředitel akademie Bill Kramer, budou vyžadovat, aby se filmy hrály na 15 až 20 z 50 nejlepších amerických trhů.
Národní asociace majitelů divadel prý akademii uklidnila, že kapacita v jejích provozovnách nebude problém. Vsadíte se, že ne: kina jsou streamováním silně zasažena.
Dopad zmiňované změny pravidel
Akademie se nevyjádřila a uvádí se, že o změně pravidel musí ještě hlasovat její rada guvernérů. Tvrdí se však, že tento krok má pomoci kinům a ne ubližovat streamerům.
Kramer a alespoň někteří guvernéři věří, že tento krok pomůže filmovým řemeslům vytvořit oblasti, jako jsou zvukové a vizuální efekty, které byly vytvořeny pro kina.
Streamery to však bude stát peníze, a to jak v distribučních nákladech, tak potenciálně ve snížení počtu zhlédnutí na jejich službách. Zdá se nepravděpodobné, že by počet návštěvníků kin byl dostatečně vysoký, aby to snížilo sledovanost, ale film, který je v kinech špatně přijat, bude ovlivněn.
Netflix měl omezené uvedení v kinech pro film Riana Johnsona „Glass Onion“, ale bylo to krátkodobé – a bylo to součástí dohody o získání práv k filmu.
Jinak má Netflix tendenci vyhýbat se uvedení v kinech. Ve stejnou dobu však Amazon i Apple zintenzivnily své představení v kinech a Apple dokonce znovu uvedl „CODA“ do kin, aby zúročil zisk Oscara.
V současné době je jisté, že streameři dávají filmy do kin, aby si zajistili nárok na ocenění, ale je pravděpodobné, že to vnímají i jako významný reklamní tah.
Změnit by to mohlo dramatické zvýšení nákladů na distribuci. Pokud správní rada Akademie na svém příštím zasedání na konci dubna odhlasuje přijetí pravidel, jako je tato, je možné, že se Apple stane jediným streamerem, který kdy vyhrál Oscara za nejlepší film.
Zdroj: appleinsider.com