Aktuální 16palcový MacBook Pro s M2 Max

AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Nový výzkum říká, že celkový prodej stolních počítačů, notebooků a tabletů v Číně poklesl, ale Apple zaznamenal růst – a bude mít hlavní prospěch z očekávaného oživení.
Canalys již dříve oznámil, že Apple Watch Ultra vedly během roku 2022 k výraznému růstu na čínském trhu s nositelnými zařízeními. Nyní Apple zaznamenává růst napříč stolními počítači a zejména notebooky, i když v obou případech jde o malý podíl.
„Canalys očekává, že se dodávky PC (stolních počítačů, notebooků a pracovních stanic) stabilizují v roce 2023, přičemž přibližně 48,3 milionu zásilek si udrží podobnou úroveň dodávek jako v roce 2022,“ říká společnost. „Komerční sektor se v roce 2023 odrazí o 10 % díky postupnému oživení místní ekonomiky a podnikatelských aktivit.“
„V segmentu notebooků,“ pokračovalo, „připravovaný MacBook (2023) společnosti Apple a jeho úsilí prosadit se do podniků zvýší podíl na trhu MacOS s téměř 16% nárůstem dodávek očekávaným v roce 2023.“
Apple podle údajů Canalys, které společnost zahrnují pouze pod „Ostatní“, neprolomil seznam pěti nejlepších dodavatelů pro dodávky stolních počítačů a notebooků. Nejprodávanějším v roce 2022 bylo Lenovo, které meziročně kleslo o 15,5 % na přibližně 19 milionů zařízení.
U tabletů však Apple převyšuje údaje analytiků pro dodávky ve 4. čtvrtletí 2022. V pevninské Číně se prodalo přibližně 2,7 milionu iPadů, což představuje meziroční nárůst o 72,9 %.
Stabilizace prodeje v roce 2023, oživení v roce 2024
Navzdory očekávání, že si notebook Apple povede dobře, společnost věří, že celkové prodeje notebooků klesnou, než se trh zotaví.
„Canalys očekává, že stolní počítače (včetně desktopových pracovních stanic) porostou v roce 2023 o 15 % a dosáhnou 17,3 milionů jednotek,“ píše společnost, „zatímco notebooky (včetně mobilních pracovních stanic) poklesnou o 7 % na 30,9 milionů jednotek.“
Je zajímavé, že Canalys říká pouze „chystaný MacBook“, nespecifikuje MacBook Pro nebo MacBook Air. Již existuje MacBook Pro z roku 2023, takže společnost pravděpodobně odkazuje na tento a nadcházející MacBook Air.
MacBook Air by mohl lépe zapadat do přesvědčení firmy, že spotřebitelská poptávka se zotaví poté, co podnik koupí.
„Střednědobý výhled trhu s PC bude záviset na návratu důvěry podniků a spotřebitelů,“ říká analytička Canalys Emma Xu, „když nově vytvořená vláda slíbila, že v roce 2023 bude prioritou řídit spotřebu a zvýšit disponibilní příjem.“
Zdroj: Canalys
Canalys však nejprve očekává, že „spotřebitelský segment… stále zažije pokles o 9 %, protože oživení se očekává až ve čtvrtém čtvrtletí“.
Tato nová zpráva nezahrnuje prodeje chytrých telefonů, u kterých lze očekávat oživení spotřebitelské poptávky. Analytik Xu však věří, že propojenost ekosystému Applu se ukáže jako výhoda.
„Povědomí spotřebitelů o ‚ekosystému připojených zařízení‘ bude nadále stoupat,“ píše Xu. „Prodejci zaměřující se na uživatelskou zkušenost napříč zařízeními pravděpodobně přilákají upgrady a mladší generaci.“
Nedávno Canalys informoval o tom, jak Apple pravděpodobně zachytil Generaci Z prostřednictvím tohoto ekosystému.
Zdroj: appleinsider.com