zpráva RIAA

AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Placené streamovací služby jako Spotify a Apple Music nadále dominují zdrojům příjmů hudebního průmyslu, s nárůstem na 92 milionů placených předplatných ke konci roku 2022.
Americká asociace nahrávacího průmyslu (RIAA) vydala výroční zprávu o příjmech z nahrané hudby a streamovací služby představovaly 84 % příjmů. Tržby z placených předplatných služeb se v roce 2022 zvýšily o 8 % na 10,2 miliardy USD, což poprvé překonalo hranici 10 miliard USD.
Více lidí bylo ochotno zaplatit za předplatné streamování hudby, protože příjmy ze služeb podporovaných reklamami, jako jsou YouTube a Spotify, rostly pomaleji než v předchozích letech. Tržby těchto služeb podporovaných reklamou vzrostly o 6 % na 1,8 miliardy USD.
„Rok 2022 byl působivým rokem trvalého „růstu nad růstem“ více než deset let po explozi streamování na hudební scénu,“ řekl předseda a generální ředitel RIAA Mitch Glazier. „V tomto dlouhodobém horizontu tvoří příjmy ze streamování předplatného nyní dvě třetiny trhu s rekordně vysokou hodnotou 13,3 miliardy dolarů.“
RIAA poznamenává, že vinylové desky se vracejí na scénu a tyto typy alb se poprvé od roku 1987 prodaly více než CD v jednotkách. V důsledku toho vzrostly celkové příjmy z fyzických hudebních formátů o 4 % na 1,7 miliardy dolarů.
Příjmy z digitální hudby a rádiové hudby na zakázku byly ve srovnání nepatrné, v roce 2022 vzrostly o 2 % na 1,2 miliardy USD. Digitálně stahovaná hudba, stejně jako prodej hudby iTunes, v roce 2022 nadále klesaly, a to o 20 % na 495 milionů USD.
Stahování představovalo v roce 2022 pouhá 3 % tržeb z nahrané hudby v USA, což je pokles z vrcholu 43 % v roce 2012. Tržby z digitálních alb a jednotlivých skladeb klesly o 20 % na 242, respektive 214 milionů dolarů.
Zdroj: appleinsider.com