
AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Investiční analytická společnost JP Morgan uvádí, že celkově se rodina iPhonů 14 v této fázi prodává lépe než její předchůdci, se známkami toho, že v lednu přešlo na Android více uživatelů, než je obvyklé.
JP Morgan nedávno snížila svou cílovou cenu AAPL kvůli tvrdým příjmům z dovolené. V té době její analytici také uvedli, že „začínáme pozorovat známky toho, že zadní vítr produktového cyklu začíná mizet (zejména iPhone a Apple Watch).
Nyní v nové poznámce pro investory AppleInsiderSpolečnost uvádí, že zatímco poptávka po řadě iPhone 14 klesá, její podíl na trhu je sezónně vyšší než obvykle. Závěr je založen na průzkumech společnosti Wave7 Research ohledně prodejů u amerických dopravců.
„Celkový podíl iPhonů se u všech tří operátorů mírně snížil na 69 %, oproti 70 % v prosinci,“ říká JP Morgan, „což je lepší ve srovnání s podílem v lednu u předchozích produktových cyklů; ve srovnání s 67% podílem u Cyklus iPhone 13 a 60% podíl pro cyklus iPhone 12.“
„Podíl iPhonu u všech tří operátorů zůstává zvýšený nad úrovněmi před uvedením na trh a je také sezónně vyšší ve srovnání s předchozími produktovými cykly,“ pokračuje. „Důležité je, že nejnovější průzkumy z Wave7 zdůraznily významné zlepšení v dodavatelském řetězci na konci měsíce prosince a začátkem ledna, zejména u 14 modelů Pro a Pro Max…“
Tyto dva modely „v lednu tvořily 36 % (celkem 69 %) podílu iPhonů (vs. 34 % v listopadu-22) a celkově podtrhly zdravý mix přechodu na špičkové iPhony za posledních pár měsíců. „
iPhone 14 Pro Max „nadále získává nejvyšší podíl, zatímco varianta Plus byla zdaleka poslední,“ pokračují analytici. „V průměru mezi všemi americkými operátory měl iPhone 14 Pro Max nejvyšší podíl za měsíc leden s 19 %, následovaný 18 % podílem u 14, 16 % u 14 Pro a 14 Plus byl na posledním místě se 7 % podíl.“
JP Morgan poznamenává, že použitý průzkum byl uzavřen před uvedením Samsungu Galaxy S23.
Poznamenává však také, že „zajímavé je, že polovina dotázaných obchodních zástupců také naznačila, že více uživatelů přechází z Androidu na iOS“.
Konkrétně 50 % dotázaných obchodních zástupců uvedlo, že uživatelé přecházejí z Androidu na iPhone. Asi 5 %, nebo desetina tolik, věřilo, že přechod probíhá opačným směrem, z iPhone na Android.
Dalších 13 % se domnívá, že přepínání je „z velké části rovnoměrné“, zatímco 32 % tvrdí, že k přepínání „z velké části nedochází“.
Zdroj: appleinsider.com