
AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Apple chce, aby Siri obsluhovala telefony za vás, uskutečňovala a přijímala hovory, domlouvala schůzky nebo jen přehrávala různé hlasové zprávy vašemu partnerovi a vašemu šéfovi.
Přiznejte si to, Siri bude muset být mnohem důslednější, než bude cokoli z toho vůbec použito, ale Apple má plány. Nově udělený patent nazvaný „Digital Assistant Integration with Telephony“ podrobně popisuje, jak by vám Siri – nebo jiní hlasoví asistenti – mohli znovu přimět iPhone k hovorům.
„Telefonie je již dlouho základní technologickou funkcí pro usnadnění komunikace,“ říká Apple. „Nedávný pokrok v technologii digitálních asistentů také zlepšil interakci mezi lidmi a zařízeními… avšak plný potenciál integrace telefonování a technologie digitálních asistentů nebyl plně využit.“
Na nejzákladnější úrovni by návrhy společnosti Apple znamenaly, že byste mohli zavolat Siri svým hlasem, i když právě telefonujete. Siri dokázala inteligentně určit, že ji o něco žádáte, na rozdíl od toho, abyste si na to stěžovali volajícímu.
„Uživatel může například poskytnout hlasový vstup obsahující požadavek uživatele digitálnímu asistentovi pracujícímu na elektronickém zařízení,“ pokračuje Apple. „Digitální asistent dokáže interpretovat záměr uživatele z hlasového vstupu a operacionalizovat záměr uživatele do úkolů.“
Siri by například mohla ve slovníku zkontrolovat slovo „operacionalizovat“ a pošeptat uživateli zpět do ucha, že ano, překvapivě je to skutečné slovo.
Nebo když se účastníte skupinového hovoru a někdo se zeptá: „Ví někdo, jak pozdě má Pizza Place otevřeno?“… Siri by mohla vyhledat odpověď a zapojit se do konverzace.
Záměrem Applu je ale udělat mnohem víc, než poskytovat běžný přístup k Siri tam, kde v současnosti není.
„Například konvenční digitální asistenti nejsou schopni řídit příchozí a odchozí hovory jménem uživatelů a tím méně usnadňovat probíhající hovory,“ pokračuje Apple. „Vzhledem k povaze technologie digitálního asistenta i telefonie založené na řeči je žádoucí vylepšený systém pro integraci digitálních asistentů s telefonií.“
Apple si tedy myslí, že když mluvíte se Siri a telefonujete, musí existovat něco, co můžete udělat, abyste je spojili. Velká část z téměř 40 000 slov patentu se týká toho, jak zadávat gesta na obrazovce iPhonu během hovoru, ale pak Apple nechá převzít řízení Siri.
„Příchozí hovor může být například přijat od volajícího na elektronickém zařízení,“ říká Apple. Jinými slovy, váš iPhone zazvoní a Siri přijme hovor.
Co se stane potom závisí na tom, zda Siri rozpozná volajícího, jako je to někdo ve vašem seznamu kontaktů. Existují samozřejmě také neznámí volající a Apple říká, že Siri dokáže detekovat automatizované volací systémy.
Myšlenka je taková, že může dělat různé věci, může reagovat různě, podle toho, kdo volá. Siri může například jen zavěsit na automatických volacích systémech.
Nechte vaši Siri zavolat mému Sirimu
Není to jen kontrola podle vašeho seznamu kontaktů. „V některých příkladech se k určení identity volajícího používá hlasová identifikace a rozpoznávání řeči,“ pokračuje Apple.
Apple jako vždy následuje takový komentář se spoustou podrobností o soukromí. „Vytváření a ukládání hlasových otisků může vyžadovat předchozí souhlas osoby odpovídající příslušnému hlasovému otisku, aby bylo možné takové hlasové otisky použít,“ uvádí se v něm.
Navrhuje však, aby si uživatelé mohli uložit hlasové otisky, které „mohou odpovídat profilům řeči osob, jako jsou členové rodiny nebo jiné blízké kontakty“.
Patenty společnosti Apple se vždy soustředí na to, jak lze něčeho dosáhnout, a mají tendenci možné aplikace pouze letmo. Patent se tedy přesouvá k tomu, jak by Siri mohla přiřadit „různé úrovně důvěry… spojené s volajícími“.
Uf, on zase ne.
„Například každému známému kontaktu může být přiřazena ‚střední‘ úroveň důvěryhodnosti,“ uvádí patent. „Některým kontaktům může být přiřazena ‚vysoká‘ úroveň důvěryhodnosti, jako jsou kontakty patřící do konkrétních skupin (např. ‚rodina‘, ‚VIP‘ atd.).“
„Vysoká úroveň důvěry může být také přiřazena na základě komunikační frekvence“, takže když „uživatel komunikuje s volajícím alespoň jednou denně“, může být tomuto volajícímu „přiřazena „vysoká“ úroveň důvěry.“
Stejně tak existují „nízké“ úrovně důvěry, „jako jsou neznámí volající, volající přidružení ke kontaktům přidaným do seznamu „blokovaných“ a podobně.“
Díky této schopnosti „vědět“, kdo je volající, a přiřazené úrovni důvěry, to znamená, že Siri může přehrát vašemu šéfovi nahranou zprávu, že jste na schůzce. A řekne svému partnerovi, že jste na pracovním pohovoru.
Siri si může hrát s volajícími
Řekněte, že neznáte volajícího, ale kvůli své práci nemůžete jen tak zablokovat všechny neznámé hovory. Apple říká, že Siri by mohla volajícímu položit nějaké otázky a v závislosti na odpovědích vám je předat nebo zavěsit.
V jednom příkladu je otázka jednoduše „koho se snažíte oslovit?“ nebo něco podobného.
Ale může to jít také dále, konkrétně zjistit, zda je volající skutečná osoba nebo jiná Siri, která se vám snaží zavolat o timeshare.
„Například digitální asistent může volajícímu poskytnout výzvu včetně dotazu,“ říká Apple, „jako ‚Dovolte mi, abych se vás zeptal na pár otázek. Co je opakem pondělí?“
Pokud jste na to jen mrkli, Siri ví, že jste člověk.
„V tomto příkladu může výslech obsahovat nesmyslnou nebo jinak nelogickou otázku,“ pokračuje Apple, „takovou, že lidský uživatel by reagoval předvídatelnou odpovědí a/nebo vzorem odpovědi, jako je pauza následovaná upřesňující otázkou (např. ‚Co tím myslíš?‘, ‚Promiň?‘ atd.).
Apple říká, že automatizovaný systém „může mít potíže s interpretací takového dotazu. Může odpovědět „předem nakonfigurovaným výchozím záznamem, jako například ‚Ahoj, tady senátor Smith‘“.
Patent neříká, že v okamžiku, kdy Siri slyší slovo „senátor“, připisuje volajícímu nastavení nízké důvěry, ale mohlo by.
Nechte Siri být vaším virtuálním asistentem a promluvte si se Siri v restauraci a domluvte si rezervaci.
Aplikace v reálném světě
Siri je samozřejmě automatizovaný systém, takže i když to patent konkrétně neuvádí, navrhovaná technologie musí být také schopna uskutečňovat hovory.
Diagramy v patentu společnosti Apple zahrnují rezervaci stolu v restauraci. Není příliš velký krok k tomu, představit si, že byste někdy v úterý večer mohli říct: „Hej, Siri, zarezervuj mi stůl pro dva v nejbližší pizzerii.“
Za předpokladu, že se vaše Siri dostane k Siri pizzerie, restaurace by mohla nabídnout rezervaci na 19:00 a nechat ji přijmout vaším jménem.
Ve skutečnosti je však konceptem integrovat Siri do všeho, co děláte, všude tam, kde to může být užitečné. Takže problémy, jako je telefonování, již nestačí k umlčení schopnosti Siri dělat práci za vás.
Patent má na svědomí pět vynálezců, včetně Marcela Van Os, který již dříve pracoval na chytrých prstenech.
Zdroj: appleinsider.com