vlajky Evropské unie

AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Velké technologické platformy, jako jsou Apple, Google a Twitter, poskytly měsíční údaje o uživatelích Evropské unii, aby vyhověly přísným předpisům o obsahu.
Společnosti měly do 17. února 2023 samy nahlásit počet svých měsíčních uživatelů do EU. Podle nového zákona o digitálních službách (DSA) je každá taková firma s více než 45 miliony uživatelů povinna dodržovat audit, řízení rizik a sdílení dat s úřady.
Podle Reuters, Apple, Google, Meta a Twitter, všechny potvrdily, že překračují hranici 45 milionů uživatelů. V případě Applu společnost tvrdila, že pouze její iOS App Store překročil 45 milionů uživatelů – ale že by také dobrovolně uplatňovala pravidla DSA na své obchody s aplikacemi pro Mac, Apple Watch a Apple TV.
„Apple má v úmyslu na zcela dobrovolném základě sladit každou ze stávajících verzí App Store (včetně těch, které aktuálně nesplňují prahovou hodnotu pro označení VLOP) se stávajícími požadavky DSA pro VLOP,“ uvedla společnost v prohlášení. „Protože cíle DSA jsou v souladu s cíli Applu chránit spotřebitele před nelegálním obsahem.“
Twitter oznámil, že má v EU 100,9 milionu uživatelů měsíčně. Alphabet, mateřská společnost Googlu, uvedla, že měsíční celkový počet přihlášených uživatelů byl 278,6 milionu pro Mapy Google, 274,6 milionu na Google Play, 332 milionů pro Vyhledávání Google, 74,9 milionu v nákupech a 401,7 milionu na YouTube.
Meta uvedla 255 milionů průměrných měsíčních uživatelů na Facebooku v EU a přibližně 250 milionů na Instagramu.
Ebay také oznámil svá čísla EU, ale uvedl, že je pod hranicí 45 milionů.
Zákon o digitálních službách je navržen tak, aby omezoval online obsah a moderování. Týká se toho, aby byly velké technologické firmy zodpovědné za kontrolu a odstraňování nelegálního obsahu.
Zdroj: appleinsider.com