Goldman Sachs

AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Plány na program Apple Savings mohou být ohroženy problémy se spotřebitelským podnikáním Goldman Sachs, protože banka údajně upustila od úsilí o spotřebitelské kreditní karty mimo Apple Card.
Generální ředitel Goldman David Solomon chtěl, aby banka zvýšila své úsilí o rozvoj finančních služeb pro spotřebitele, jako je její spořicí účet Marcus a plánovaný digitální běžný účet. Spolupracovala také se společností Apple na uvedení spotřebitelské karty Apple Card.
Kreditní karta značky Goldman by byla další spotřebitelskou nabídkou, ale zpráva od CNBC říká, že spuštění karty bylo upuštěno, protože banka řeší ztráty ve své spotřebitelské divizi.
Například v roce 2022 vykázala ztrátu 1,2 miliardy USD způsobenou zejména opravnými položkami na ztráty z úvěrů. Ale Apple Card byla také faktorem, protože Goldman utratil spoustu peněz na uvedení karty a jejích dalších spotřebitelských služeb.
Ztráty jsou pravděpodobně také započítány do opožděného spuštění spořicího účtu Apple, které společnost oznámila v říjnu. Dalším důvodem zpoždění může být probíhající vyšetřování Federálního rezervního úřadu a Úřadu pro finanční ochranu spotřebitelů.
Nápad na kreditní kartu Goldman se údajně stal v říjnu 2021 a zeptal se Solomona na jeho plán pro spotřebitelské produkty. Například banka mohla pro kartu použít infrastrukturu systému Apple Card.
Když se analytik v říjnu 2021 zeptal na Solomonův plán pro spotřebitelské produkty, údajně se objevil koncept karty Goldman. Podle Solomona bylo jedním z nápadů sdílet technologii karet vyvinutou pro obsluhu Apple Card se systémem karet Goldman.
Mluvčí Goldman Sachs však řekl, že se to neposunulo dále než k diskusím. „Myšlenka vlastní kreditní karty Goldman Sachs pro spotřebitele byla diskutována, ale nikdy se nestala smysluplnou součástí naší strategie.“
Krok k zavedení kreditní karty Goldman by byl pravděpodobně dražší než partnerství s Apple, protože by musel platit účet sám, aby získal zákazníky a přilákal jejich zájem odměnami.
Zdroj: appleinsider.com