Cloudové hraní na iPhone

AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Apple formálně zareagoval na návrhy britského úřadu pro hospodářskou soutěž a trhy, které mají usnadnit provoz cloudových herních služeb na iOS, protože hrozí „neúměrný dopad na ekosystém Applu“.
V listopadu CMA zahájila „fáze 2“ vyšetřování trhu mobilních prohlížečů, konkrétně se zaměřením na mobilní hry. V té době nabízela řadu nápravných opatření na překážky, se kterými se musí poskytovatelé cloudových her vypořádat, pokud chtějí na iOS existovat.
Podání z 20. ledna zveřejněné v únoru obsahuje formální odpověď společnosti Apple na prohlášení CMA o problémech a bere regulátora na starosti jeho návrhy.
Původní návrhy CMA zahrnovaly přesvědčivou revizi a úpravu pokynů, aby se zajistilo, že služby cloudových her nebudou příliš ovlivněny. Nabídl také nápady, jako je zprůhlednění a konzistentnost procesu App Store Review a umožnění distribuce webových aplikací prostřednictvím App Store.
Kontroverznější pro Apple je také doporučení povolit boční načítání aplikací pro iOS a Apple povolit instalaci tržišť aplikací třetích stran.
Reakce Applu na návrhy byla podle očekávání dost negativní.
„Je nepochybné, že tato nápravná opatření nejsou zaměřena na cloudové hraní, ale na širší obavy identifikované v závěrečné zprávě MEMS (Mobile Ecosystem Market Study) s distribucí aplikací, pro kterou CMA usoudil, že alternativní aktéři/akce jsou vhodnější pro řešit tyto obavy,“ píše Apple.
Apple pak říká, že je „zjevně nevhodné a nerozumné“, aby CMA „zahnala tato nápravná opatření do úvah o cloudových hrách“. Apple dodává, že CMA také doporučil, aby některé prvky řešila jednotka digitálních trhů.
Nápravná opatření navržená CMA „riziko nepřiměřeně ovlivní ekosystém Applu,“ pokračoval Apple, než trval na „řádném vyšetřování“, které by určilo, že stávající funkce pro mobilní prohlížení, prohlížeče a cloudové hry „nevykazují nepříznivý vliv na konkurenci“.
„Povzbuzení“
V rámci své argumentace Apple trvá na tom, že nebrání cloudovým herním aplikacím v existenci v App Store nebo jeho ekosystému, ale místo toho je aktivně podporoval.
I když je to technicky pravda, sám Apple poukazuje na to, že poskytovatelé cloudových her mohou používat webové aplikace a nativní aplikace v App Store, ale že by museli použít samostatnou stránku produktu a proces App Store Review pro každou jednotlivou hru ve službě.
Cloudové herní služby obvykle používají jedinou centrální aplikaci, podobně jako video služby, jako je Netflix. Nabízet jednotlivé hry ze služby v App Store by proto bylo více práce a spotřebovalo by více zdrojů k dosažení, což by zvýšilo bariéru vstupu.
V současnosti se cloudové herní služby místo toho zcela spoléhají na rozhraní založené na prohlížeči, aby se vyhnuly pravidlům jednotlivých her v App Store.
Apple však trvá na tom, že je to potřeba, protože hry „představují skutečná a nová rizika z hlediska bezpečnosti/ochrany soukromí“, tedy problémy, se kterými se služby streamování videa nepotýkají. Hry lze také upravit tak, aby „velmi rychle obsahovaly nežádoucí obsah,“ dodává Apple, ačkoli aplikace pro vytváření obsahu, jako je Roblox, jsou imunní, protože uživatelům poskytují standardizovanou sadu nástrojů, která se nemění po procesu kontroly aplikace.
Kontrola každé hry umožňuje společnosti Apple zajistit, aby byly zpřístupněny relevantní informace pro spotřebitele, stejně jako použití softwarových ovládacích prvků, které aplikace vyzve k povolení uživatele „sdílet osobní údaje s vývojáři a umožnit rodičům schvalovat stahování jejich dětí“.
Toto prohlášení není první námitkou společnosti Apple vůči vyšetřování CMA. V lednu podala odvolání proti vyšetřování k Odvolacímu tribunálu pro hospodářskou soutěž s argumentem, že CMA nedodržela požadavky na načasování, které diktovaly zahájení vyšetřování v první řadě.
V tuto chvíli se očekává, že vyšetřování CMA skončí v květnu 2024.
Zdroj: appleinsider.com