![]()
AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Interactive Advertising Bureau využil své výroční konference k obvinění společnosti Apple z „cynismu a pokrytectví“ kvůli tomu, jak zachází s inzerenty ve srovnání s vlastním reklamním byznysem.
Na setkání vedení organizace v roce 2023 na Marco Island na Floridě generální ředitel David Cohen řekl, že obchodní skupina je připravena čelit společnosti Apple. Mezi členy Interactive Advertising Bureau (IAB) patří Google a Meta a Cohen uvedl, že transparentnost sledování aplikací Apple nadále představuje rostoucí hrozbu.
Podle PořekadloCohen obvinil Apple z používání dvojích standardů. Tam, kde musí být uživatel požádán o povolení, aby ho mohl sledovat inzerent třetí strany, vlastní služby společnosti Apple po něm žádají, aby přijal pouze „personalizaci“.
„I když není nedostatek extremistů útočících na náš průmysl zvenčí, někteří na něj útočí zevnitř,“ řekl Cohen na konferenci. „Nejpozoruhodnější je, že Apple je příkladem cynismu a pokrytectví, které je základem převládajícího extremistického názoru.“
Mluvit s Pořekadlo před schůzkou Cohen řekl, že Apple nemá zájem o „spravedlivý boj“ a že toto odvětví ignoroval.
„Nemůže to být tak, že ‚personalizace‘ v ekosystému Apple se rovná ‚sledování‘ mimo něj,“ řekl. „Prosili jsme je, aby nepoužívali tento druh jazyka kolem sledování… samého binárního ‚zapnout‘, ‚vypnout‘ [choices].“
„Apple v podstatě řekl: ‚Děkuji za zpětnou vazbu‘ a udělali, co udělali,“ pokračoval Cohen. „[They] se znovu nevrátili k průmyslovému stolu.“
„Takže to chceme přivolat za pokrytectví, které to je, a chceme je pozvat zpět ke stolu,“ řekl.
Apple na Cohenovy poznámky nereagoval, ale již dříve tvrdil, že jeho funkce ochrany osobních údajů nejsou určeny k podpoře vlastního podnikání na úkor ostatních. Nicméně reklamní byznys Applu výrazně vzrostl, zatímco ostatní klesly.
Zdroj: appleinsider.com