Služby Apple

AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Navzdory tomu, že její pobočka Services v průběhu let rostla stabilním tempem, analytici se domnívají, že Apple je stále považován za výrobce zařízení, přičemž zákazníci jeho různé nehardwarové prvky přebírají střední.
Oddělení služeb společnosti Apple nadále zaznamenává meziroční čtvrtletní růst, přičemž v říjnu za předplatné na platformě Apple platilo více než 900 milionů uživatelů. Navzdory tomu služby Apple stále nepronikají do uživatelské základny tak, jak by měly, alespoň podle Consumer Intelligence Research Partners.
Ve zprávě nazvané „Služby Apple – nejsou tak dominantní jako hardware Apple“ analytici poukazují na to, že penetrace placených úložišť na iCloudu pro uživatele je až 60 %, ale poté se u některých možností AppleCare snižuje až na 4 %. Pro CIRP má Apple „rozhodně smíšené výsledky v prodeji služeb zákazníkům zařízení“.
Spotřebitelům CIRP věří, že „na Apple myslí především jako na výrobce hardwaru“.
Nejúspěšnějším prvkem je placené úložiště na iCloudu, jehož integrace do používání iPhonu, iPadu a Macu jej činí „relativně nepropustným pro konkurenční služby“.
Nejméně úspěšná je AppleCare, služba prodloužené záruky od Applu, platí ji 4 % zákazníků iPhonů a 7 % iPadů. CIRP počítá, že je to způsobeno „nesčetným množstvím konkurentů na trhu prodloužené záruky“, kteří mají také náskok pro prodej iPhonů se svými službami, jako jsou mobilní operátoři.
Z dalších služeb Applu Apple Music využívá jen něco málo přes třetinu zákazníků Applu. Aby Apple mohl růst na silně zavedeném trhu, jako je streamování hudby, „bude muset přesvědčit zákazníky, aby přešli ze své stávající služby“.
Apple TV+ zaostává za Apple Music s 28% mírou rozšíření. Opět je zde problémem značná konkurence, ale protože každá služba má svůj vlastní exkluzivní program, existuje více příležitostí pro spotřebitele platit za více služeb.
K zákazníkům se dostaly i další dvě mediální nabídky. Přibližně každý pátý zákazník Apple je nyní předplatitelem Apple News, zatímco jen něco málo přes čtvrtinu odebírá Apple Podcasts.
Každý z nich má také silnou konkurenci, přičemž Apple News přebírá „širokou škálu národních a místních zpravodajských kanálů“. Apple Podcasts nyní vidí totéž ze Spotify.
Navzdory názoru, že jsou střední, mnoho dalších analytiků tvrdí, že služby jsou pro společnost klíčovým motorem růstu. V červnu 2022 Wedbush nabídl, že Services mohou pomoci Applu překonat makroekonomické podmínky prostřednictvím růstu služeb pro rok 2023.
Mezitím v červenci Morgan Stanley trval na tom, že zvýšené zaměření na předplatné by mohlo přinést téměř 1 bilion dolarů k tržní kapitalizaci Applu.
Zdroj: appleinsider.com