Producenti podcastů nyní mohou automaticky distribuovat své pořady prostřednictvím předplatného Apple Podcasts i konkurenčních služeb

AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Producenti podcastů na určitých populárních platformách nyní mohou mít verzi Apple Podcasts Subscriptions vytvořenou automaticky prostřednictvím Delegated Delivery.
Služba Apple Podcast Subscriptions byla spuštěna v červnu 2021 a do srpna 2022 společnost tvrdila, že placené předplatné vzrostlo o 300 %. Je příznačné, že Apple neuvedl, kolik předplatitelů to představuje, ani neuvedl přesný údaj o tom, kolik podcastů se připojilo k jeho nové členské službě.
Apple však uvedl, že více než čtvrtina ze 100 nejlepších pořadů uvedených v jeho žebříčku „Top Shows“ poskytuje možnost předplatného.
Nyní se Apple snaží zvýšit svůj dosah a své příjmy odstraněním jedné z překážek pro vytváření podcastů pro předplatitele. Pokud dříve chtěli producenti zveřejňovat své epizody na více platformách, mohli je téměř všechny oslovit jedním systémem.
Jedinou překážkou byl Apple, který až do dnešního dne vyžadoval, aby uživatelé samostatně nahrávali své zvukové soubory do služby Apple Podcasts Subscriptions.
Dnes však Apple spustil delegované doručování. Producenti se stále musí přihlásit do programu Apple Podcasters, ale jakmile tak učiní, mohou nyní jako hostitelské služby nominovat alternativní platformy.
To znamená, že producenti, kteří používají jiné podcastové platformy, mohou mít své pořady automaticky zobrazeny i ve službě Apple. Jakmile v nastavení společnosti Apple určí alternativního hostitele, může být vše zveřejněné na tomto hostiteli odesláno společnosti Apple bez dalšího úsilí.
Při uvedení na trh podporuje Apple Delegated Delivery čtyři takové konkurenční hostingové služby:
- Borůvka
- Libsyn
- Studio Omny
- RSS.com
„Automatizovaný proces neuvěřitelně zjednodušuje podcastery publikovat své prémiové pořady a epizody na Apple Podcasts jako součást jejich standardního publikačního procesu,“ řekl Todd Cochrane, generální ředitel společnosti Bluberry Podcasting.
„Naše podnikání jsme postavili na podpoře tvůrců a usnadnili jsme jim sdílení jejich práce na více platformách,“ řekl prezident Libsyn a produktový ředitel John W. Gibbons, „a jsme nadšeni ze spolupráce se společností Apple, průkopnická platforma v odvětví podcastů s dostupností předplatného Apple Podcasts.“
Více poskytovatelů, včetně ART19, Buzzsprout a především Acast, bude údajně podporovat předplatné Apple Podcast později v roce 2023.
Zdroj: appleinsider.com