Francie pokutuje Apple za iOS 14.6

AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Francie udělila pokutu zhruba 8,5 milionu dolarů za personalizovanou reklamu v App Store v iOS 14 s tím, že společnost sledovala uživatele bez jejich souhlasu.
Agentura pro ochranu dat v zemi, Commission nationale de l’informatique et des libertes (CNIL), zjistila, že v iOS 14.6 Apple shromažďoval reklamní identifikátory, když uživatelé ve výchozím nastavení a bez souhlasu navštívili App Store. Stalo se to poté, co společnost zavedla v systému iOS 14.5 transparentnost sledování aplikací, která snížila, kolik aplikací třetích stran mohou shromažďovat uživatelská data.
CNIL uvedla, že kroky společnosti Apple porušily článek 82 zákona o ochraně dat, který Spojené království zavedlo v roce 2018. Pravidla ochrany osobních údajů z Evropské unie říkají, že všechny společnosti se musí návštěvníků online zeptat, zda souhlasí se shromažďováním některých jejich údajů prostřednictvím sledovačů nebo jiných nástrojů .
V důsledku toho musí společnost zaplatit pokutu ve výši osm milionů eur, tedy 8 488 080 dolarů.
„Tuto částku odůvodnila rozsahem zpracování omezeným na App Store, počtem dotčených lidí ve Francii a zisky, které společnost získává z příjmů z reklamy nepřímo generovaných z údajů shromážděných těmito identifikátory, a skutečností, že společnost od té doby vyhovuje,“ stojí ve středečním oznámení.
V prosinci 2022 poradce francouzského úřadu pro ochranu osobních údajů uvedl, že Apple by měl dostat pokutu šest milionů eur s tím, že iOS 14 nesplňuje požadavky EU na ochranu soukromí. Zpravodaj Francois Pellegrini učinil doporučení CNIL poté, co prošetřila stížnost podanou v roce 2021 lobby skupinou France Digitale.
Apple odpovídá
Podle Patrick McGee z Financial TimesApple vydal odpověď.
„Jsme tímto rozhodnutím zklamáni, protože CNIL již dříve uznal, že způsob, jakým zobrazujeme reklamy ve vyhledávání v App Store, upřednostňuje soukromí uživatelů, a odvoláme se.
Apple Search Ads jde dále než jakákoli jiná digitální reklamní platforma, o které víme, tím, že uživatelům poskytuje jasnou volbu, zda chtějí či nechtějí personalizované reklamy.
Apple Search Ads navíc nikdy nesleduje uživatele v aplikacích a na webech třetích stran a k personalizaci reklam používá pouze data první strany. Věříme, že soukromí je základním lidským právem a uživatel by se měl vždy rozhodnout, zda bude svá data sdílet as kým.“
AppleInsider bude osobně sledovat veletrh spotřební elektroniky 2023 od 2. ledna do 8. ledna, kde očekáváme zařízení Wi-Fi 6e, HomeKit, příslušenství Apple, 8K monitory a další. Držte krok s naším pokrytím stažením aplikace AppleInsider a sledujte nás na YouTube, Twitteru @appleinsider a Facebook pro živé, nejnovější zpravodajství. Můžete se také podívat na náš oficiální instagramový účet, kde najdete exkluzivní fotografie z celé akce.
Zdroj: appleinsider.com