Hlavní byznys Facebooku spoléhá na sběr uživatelských dat a reklamu

Společnost Meta, mateřská společnost Facebooku a Instagramu, dostala od regulátora ochrany osobních údajů Evropské unie sdělení, že nemůže od uživatelů vyžadovat, aby se přihlásili k personalizovaným reklamám, a pokutuje jim 411 milionů dolarů.
Když se uživatel zaregistruje k účtu Instagram nebo Facebook, je požádán, aby souhlasil se smluvními podmínkami platformy plnými právního žargonu. Většina lidí jen klikne na souhlas a jde dál, ale na těch mnoha stránkách je dohoda o poskytnutí dat pro personalizovanou reklamu.
Regulátor ochrany osobních údajů EU říká, že společnost Meta nemůže používat své smlouvy s uživateli Facebooku a Instagramu k ospravedlnění zobrazování personalizovaných reklam. To by zase znamenalo, že by Meta musela uživatelům umožnit odhlásit se z personalizovaných reklam, aby mohla fungovat v EU.
Zdroj: appleinsider.com