Oculus Quest 2 [Meta]

AppleInsider může získat přidruženou provizi za nákupy uskutečněné prostřednictvím odkazů na našich stránkách.
Slavný vývojář John Carmack opouští Meta, protože neefektivita ve vývoji VR v tomto technologickém gigantu dává naději, že úsilí společnosti Apple o VR převezme vedení.
„Toto je konec mého desetiletí ve VR,“ začíná Carmackův interní příspěvek pro zaměstnance v Meta, než přizná, že má „smíšené pocity.“ Příspěvek, který byl veřejně zveřejněn po počátečním úniku, způsob, jak se Carmack rozloučil s ostatními ve společnosti, dále kritizuje významné problémy ve vývoji VR headsetů společnosti Meta, stejně jako její metaverse ambice.
Po úniku informací Carmack potvrdil, že rezignoval na svou pozici výkonného konzultanta pro VR ve společnosti Meta.
Na Quest 2, aktuální VR headset Meta dostupný veřejnosti, je Carmack pozitivní a prohlašuje to „téměř přesně to, co jsem chtěl vidět od začátku“. To sestávalo z mobilního hardwaru v kombinaci se sledováním zevnitř, „obrazovkou 4K (ish)“ a nákladovou efektivitou.
I když to mohlo být zkonstruováno rychleji, Carmack to nazývá úspěšným produktem a „velmi blízkým té správné věci“.
V říjnu Meta oznámila Quest Pro, VR headset, který by spotřebitele stál 1 499 $, což je mnohem více než cena Quest 2 399 $. Quest Pro je tenčí headset s vylepšeným plnobarevným průchodem, tenčími čočkami, systémy sledování očí a výkonnějším procesorem, mezi jinými změnami.
Problémem je neefektivita
Carmack však nabízí, že s vývojem Meta v oblasti VR není vše v pořádku. „Problémem je naše efektivita,“ přiznává bez okolků.
Poukazuje na organizaci, „která poznala pouze neefektivitu“ a která je „špatně připravena na nevyhnutelnou soutěž a/nebo utahování opasků“. Na upřesnění původní myšlenky Carmack říká, že se „hluboce stará o efektivitu“ a vidět něco „hrubě neefektivního bolí vaši duši“, což je evidentně problém pro Meta.
I když máme po ruce „směšné množství lidí a zdrojů“, „neustále sami sabotujeme a plýtváme úsilím,“ píše. Poté nabízí, že organizace „funguje s poloviční účinností, která by mě činila šťastným“.
Neefektivita byla „bojem“ pro softwarového inženýra, který se domnívá, že „zjevně nebyl dostatečně přesvědčivý“, aby přesvědčil vedoucí pracovníky na vysoké úrovni, aby na základě svých stížností provedli změny. Zatímco malý počet jeho stížností na problémy se nakonec vyřeší, dodává: „Nikdy jsem nebyl schopen zabít hloupé věci, než způsobí škodu.“
Carmack nabízí, že situace by mohla být lepší, kdyby se po akvizici Oculus přestěhoval do Menlo Parku, ale místo toho pokračoval v programování.
Při odhlašování říká zaměstnancům Meta „boj je stále vyhratelný“ a že i když je možné pokračovat „vpřed se současnými postupy“, je zde mnoho stropů pro zlepšení.
„Dělejte lepší rozhodnutí a naplňte své produkty pomocí Give a Damn‘!“ ukončí poznámku.
Po odchodu z Mety je pravděpodobné, že Carmack zvýší svůj čas strávený ve svém startupu Keen Technologies.
V tuto chvíli ve vedení
I když má Meta značný náskok na trhu VR díky skutečně zasílaným produktům, nemusí být na dlouhou dobu jediným molochem na vrcholu. Vlastní VR headset a AR zařízení od společnosti Apple jsou již dlouho ve vývoji a jeho první produkt by mohl nakonec dorazit koncem roku 2023.
Současné zvěsti o náhlavní soupravě Apple zahrnují použití dvou 4K OLED displejů, 15 kamerových modulů a čipu, který je z hlediska výkonu bližší M1 než varianty řady A. Očekává se, že počáteční náhlavní souprava bude stát kolem 3 000 $.
S odchodem velkého hlasu a souboru znalostí v oblasti VR a technologií AR, kteří opustili Meta, spolu se zjevně neefektivním vývojovým procesem, nemusí Apple tolik trvat, aby Metě sebral významný náskok.
Zdroj: appleinsider.com