Adobe

Společnost Adobe by mohla čelit vysokým pokutám souvisejícím s jejími příliš obtížnými a nákladnými praktikami zrušení předplatného kvůli probíhajícímu vyšetřování Federální obchodní komise.
Společnost Adobe ve své čtvrtletní finanční výzvě sdělila investorům, že s pracovníky FTC spolupracuje od června 2022. FTC se domnívá, že Adobe může porušit zákon Restore Online Shoppers‘ Confidence Act.
„Spolupracujeme se zaměstnanci FTC a zapojujeme se do diskuse s nimi ohledně našich postupů při zpřístupňování a rušení předplatného,“ uvedla společnost Adobe v prohlášení, které viděl The Wall Street Journal.
Společnost Adobe prohlašuje, že se domnívá, že její postupy jsou v souladu se zákonem.
Společnost Adobe je již dlouho zkoumána kvůli tomu, jak zachází s předplatnými – a ještě více kvůli tomu, jak zachází s jejich rušením. Pokud si potenciální předplatitel nepřečte drobné písmo, je pro něj snadné uvíznout v drahé situaci.
Když si uživatel předplatí něco, co nabízí Adobe, má tři možnosti platby: měsíčně; roční, vyplácené měsíčně; nebo roční, platí se předem. Zde je význam každé z těchto možností.
Měsíční předplatné: Nejdražší možnost, měsíční předplatné Adobe je často dvakrát dražší než ostatní možnosti předplatného. Pokud však uživatel potřebuje zrušit předplatné, Adobe si neúčtuje žádný poplatek.
Roční předplatné, placené měsíčně: Společnost Adobe, která je obvykle poloviční oproti standardnímu měsíčnímu předplatnému, umožňuje uživatelům předplatné za roční cenu, přičemž stále platí měsíčně. Nevýhodou je, že v případě zrušení bude Adobe účtovat 50 % ze zbývající smlouvy.
Roční předplatné, placené předem: Uživatelé se také mohou rozhodnout zaplatit předem za celý rok služby. I když to má své výhody, jako je zabránění překvapivému účtování, Adobe upozorňuje uživatele, že po prvních 14 dnech u tohoto plánu nejsou absolutně žádné refundace.
Regulátoři zasahují proti společnostem s nejasnými praktikami předplatného. FTC chce zejména usnadnit rušení předplatného kdekoli na webu a ulehčit tak zákazníkům, kteří si již nepřejí službu používat.
V současné době neexistuje jednotný postup při zrušení předplatného. V důsledku toho mohou zákazníci absolvovat zdlouhavé a komplikované procesy zrušení nebo zavolat nebo navštívit společnost osobně a zrušit službu. FTC pracuje na standardizaci těchto postupů, aby byly pro zákazníky přátelštější.
Zdroj: appleinsider.com