Budoucnost CarPlay

Generální ředitel Volva říká, že Apple CarPlay je pro zákazníky hodnotou a jeho vozidla by se měla zaměřit na zlepšení celkového zážitku z jízdy, nikoli na příjmy generované clustery infotainmentu.
Mezi některými výrobci vozidel je trend, který bere zákazníkům možnost volby. Společnosti jako GM a Tesla chtějí, aby uživatelé měli integrované zkušenosti s informačním a zábavním systémem a zacházeli s vozidly téměř jako s chytrými telefony.
V rozhovoru na The VergeGenerální ředitel společnosti Volvo Jim Rowan v podcastu Decoder hovořil o přechodu odvětví k mikrotransakcím a monetizaci. Podrobně popsal, jak se Volvo považuje za přizpůsobení různých služeb, aby zlepšilo zážitek z jízdy, spíše než aby omezovalo výběr zákazníků.
Nilay Patel a Jim Rowan diskutují o automobilovém průmyslu, přechodu na elektřinu, nabíjecích sítích a dalších. My se však zaměříme na část o CarPlay a infotainmentu.
„Můžete buď říci: ‚Poskytnu auto, které vám z toho udělá příjemné a snadné rozhraní‘, nebo budete mít v autě jiný operační systém, než máte ve svém telefonu. telefon je v rukou lidí mnohem častěji, než když sedí v autě,“ řekl Rowan o tom, že Volvo poskytuje přístup k CarPlay a Android Auto. „Velký rozdíl je v tom, že musíte být schopni nabízet výhody prostřednictvím aplikační vrstvy na Androidu, která je mimo auto.“
Během rozhovoru došlo k určitému zmatku ohledně Androidu ve vozidle versus Volvo OS. Jednoduše řečeno, zákazníci mohou používat základní informační a zábavní systém Volvo provozovaný na Androidu, Android Auto nebo CarPlay – podobně jako mnoho moderních informačních a zábavních systémů.
CarPlay poskytuje uživatelům iPhone snadný přístup k jejich oblíbeným aplikacím
Toto nastavení se do budoucna nezmění. Místo toho se Volvo zaměří na něco, co se nazývá Volvo OS. Operační systém pro celé vozidlo vyladěný tak, aby zákazníkům poskytoval více možností a kontroly prostřednictvím integrovaných služeb.
„Zatímco sedíte v autě, to je v pořádku, používáte Android Auto. Posloucháte svou hudbu nebo cokoli jiného, co děláte, dobře,“ pokračuje Rowan a vysvětluje Volvo OS. „Ale opravdu chcete, aby aplikační vrstva dělala se smartphonem, když nejste v autě, když sdílím svůj digitální klíč se svým přítelem, protože chce vyzvednout moje auto ze stadionu, které jsem tam nechal.“ minulou noc, nebo když sdílím svůj digitální klíč se svými dětmi, nebo když zákazníkovi nabízím pojišťovací služby.“
Vozidlo může uživatelům poskytovat služby, protože nová a připravovaná Volvo mají tolik kamer a senzorů. Jedním z nich je poskytování slev na pojištění kvůli bezpečné jízdě, druhým pak služba výměny pneumatik pro místa, která potřebují zimní pneumatiky.
„Například ve Švédsku musíte v zimě vyměnit pneumatiky,“ vysvětluje Rowan a popisuje více koncept Volvo OS. „Chci dostat signál, který mi říká: ‚Hej, poslouchej, blíží se sezóna výměny pneumatik… Chcete, abychom přišli na vaše pracoviště, ošoupali staré pneumatiky a nazuli zimu? pneumatiky a vzít ty letní pneumatiky pryč a uložit je na příští sezónu?’“
Odebrání CarPlay znamená pro spotřebitele možnost výběru
Taková služba přesahuje pouhé zobrazování reklam řidičů na středové konzole. Přidává hodnotu vozidlu a umožňuje majitelům Volva cítit se s vozem více propojeni.
Nilay Patel poukazuje na to, že jde o jiný směr než u jiných výrobců vozidel. Mnozí chtějí zpeněžit středovou konzolu, zvláště poté, co se plně samořídící stane běžnějším. Společnosti, jako je Netflix, mohou zobrazovat reklamy před zahájením představení v těchto kinech.
Alespoň to prozatím generální ředitel Volva nevidí jako cestu vpřed.
„Nemyslím si, že je to životaschopná strategie,“ uzavírá Rowan. „Myslím, že se budeme držet toho, v čem jsme opravdu dobří, a to je stavění opravdu dobrých a bezpečných vozů s fantastickým zážitkem z konektivity pro zákazníky, které jim umožní využívat výhod, když se dostaneme do plného AD, ať už jsou jakékoli. chtějí udělat s časem, který získali.“
Celý rozhovor obsahuje více podrobností o budoucích plánech a implementacích technologií Volvo. Můžeme jen doufat, že společnosti jako Volvo mohou ovlivnit automobilový trh, a ne naopak.
Zdroj: appleinsider.com