
Apple se pustil do miliardového úsilí o vývoj generativní umělé inteligence, když se výrobce iPhonů pokouší přinést více umělé inteligence do dalších verzí svých operačních systémů.
Po vlně technologického pokroku, kterou tlačí ChatGPT a jeho konkurenti, je třeba vidět Apple, aby dohnal zbytek trhu. CEO Applu Tim Cook v září potvrdil, že společnost „samozřejmě“ pracuje na generativní AI, ale ne na tom, co bylo na cestě.
V nedělním zpravodaji „Power On“ pro BloombergVedení Applu byli „zaskočeni“ přílivem umělé inteligence a od konce roku 2022 pracují na doplnění ztraceného času.
„Je z toho hodně úzkosti a interně je to považováno za docela velkou chybu,“ řekl zdroj zprávě.
Spolu s vytvořením interního chatbota s názvem „Apple GPT“ má společnost zájem vymyslet, jak tuto technologii přidat do svých produktů.
Umělou inteligenci vedou SVP John Giannandrea a Craig Federighi, kteří mají na starosti AI a software. Šéf služeb Eddy Cue je také zjevně zapojen do projektu, který má Apple stát přibližně 1 miliardu dolarů ročně.
Giannandrea řídí vývoj nové technologie systému AI a také předělává Siri, aby systém používala. Předpokládá se, že nová a vylepšená Siri využívající tuto technologii by mohla dorazit již v roce 2024.
Skupina softwarového inženýrství ovládaná Federighi bude pracovat na přidání umělé inteligence do příštího vydání iOS. To bude zjevně zahrnovat funkce, které využívají velký jazykový model společnosti Apple, a mohlo by to zlepšit způsob, jakým Siri zpracovává otázky a jak Zprávy automaticky dokončují věty.
Existuje také průzkum v přidávání generativní umělé inteligence do vývojových nástrojů, jako je Xcode. To by mohlo vývojářům pomoci rychleji vytvářet aplikace pro platformy Apple.
Služby budou také pracovat na přidávání umělé inteligence všude tam, kde to bude možné, do různých aplikací, jako jsou automaticky generované seznamy skladeb Apple Music. To může také zahrnovat pomoc uživatelům psát v Pages nebo vytvářet snímky v Keynote.
Apple také testuje používání generativní umělé inteligence pro interní aplikace zákaznických služeb v rámci AppleCare.
Jak vývoj pokračuje, zjevně se diskutuje o tom, zda pokračovat v tlaku na zpracování na zařízení nebo zda by mohlo pomoci použití cloudových LLM. První jmenovaný je více zaměřen na soukromí, ale druhý by mohl umožnit vývoj pokročilejších funkcí.
Zdroj: appleinsider.com