Apple Game Mode v macOS Sonoma

Prozkoumání herního režimu macOS Sonoma nabízí více informací o tom, co dělá, včetně toho, jak to ovlivňuje jádra procesoru Apple Silicon během používání.
Apple představil herní režim jako způsob, jak zajistit, aby hry na Macu fungovaly naplno. Podle Applu upřednostňuje hry na CPU a GPU, snižuje dopad úloh na pozadí, snižuje latenci zvuku a snižuje vstupní latenci u herních ovladačů zdvojnásobením vzorkovací frekvence Bluetooth.
V členění podle Eklektická světelná společnost, rozsáhlejší pohled na to, co se děje s CPU v herním režimu, ukazuje, jak velký dopad má softwarová funkce ve skutečnosti. Protože Apple nenabídl příliš mnoho informací o tom, jak herní režim funguje, zpráva chtěla odhalit některé z těchto informací pro sebe.
Při pohledu na zatížení procesoru běžícího Mac Studio M1 Max Asfalt 9Zpráva uvádí, že dvě efektivní jádra byla zatížena přibližně 50 %, přičemž výkonová jádra byla v herním režimu zatížena mírným zatížením. Po vyřazení z herního režimu měla výkonová jádra méně práce.
Apple uvádí, že stávající vlákna na pozadí jsou v režimu hry potlačena, aby se uvolnilo místo pro vlákna hry. „Toho by se normálně dosáhlo zvýšením kvality služeb (QoS) herních vláken a snížením počtu úloh na pozadí,“ uvádí zpráva, „ačkoli tyto úlohy by již měly běžet s nízkou QoS a na jádrech Efficiency.“
Zatímco o tom, jak herní režim skutečně funguje v macOS, je známo jen málo, ještě méně je zjevně známo o tom, jak jsou zdroje GPU přidělovány.
Jak Apple oznámil, že herní režim se spouští, když je identifikovaná hra uvedena do režimu celé obrazovky, zpráva zdůvodňuje, že více zdrojů GPU by bylo použito pouze v režimu celé obrazovky.
Pomocí CPUSetter k testování hra v herním režimu využívala více než 80 % zdrojů GPU. Po opuštění režimu celé obrazovky a spuštění v okně mimo herní režim bylo využití GPU nižší o 50 %.
Herní režim — operace
Při aktivaci herního režimu pomocí rozpoznané hry, která přejde do režimu celé obrazovky, se ve zprávě uvádí, že je spuštěn gamepolicyd pro správu herního režimu. Spolupracuje s RunningBoardem na označení herní konzole a dalších služeb jako „kritické služby herního režimu“.
V tomto okamžiku bluetoothd vstoupí do herního režimu, který také změní režim „SystemSettingsModel::systemMonitor herní konzole“ a umožní Bluetooth používat nastavení nízké latence pro herní ovladače a latenci zvuku.
Poté macOS odešle uživateli upozornění, že je herní režim zapnutý. GamePolicyAgent poté zaznamená „herní režim je zapnutý, s procesy hry 1 uživatele“, než RunningBoard změní role u mnoha spravovaných úkolů, aby se snížil jejich dopad.
Stručně řečeno, zpráva zjistila, že neexistuje žádný jiný způsob, jak povolit herní režim, než spuštění rozpoznané hry v režimu celé obrazovky, a že vypnutí herního režimu je automatické, jakmile okno již není na celou obrazovku. RunningBoard také potlačuje služby na pozadí, aby zlepšil přístup hry k jádrům CPU.
Zdá se také, že herní režim zvyšuje zatížení GPU hrou, „ačkoli není jasné, zda je to výrazně větší, než by bylo dosaženo samotným režimem celé obrazovky,“ navrhuje zpráva.
The Eklektická světelná společnost může vytvořit více zpráv o této funkci, protože má v úmyslu „podrobněji se podívat na výkon CPU a GPU.“
Zdroj: appleinsider.com