Známý online Apple Store (zadní iPhone) s námi bude vždy, ale možná se budeme moci virtuálně setkat s Apple Genius

Pomocí hardwaru, jako je Apple Vision Pro, by budoucí osobní zákazníci Apple Store mohli uživatelům předvádět zařízení a interaktivně předvádět produkty v domově zákazníka.
Apple již používá AR k náhledu nových zařízení, například umožňuje potenciálnímu uživateli Mac Pro, aby viděl, jak velký tento stroj bude na jeho stole. Ani Apple to však nedělá pro každé zařízení a nový výzkum o osobních nákupech naznačuje, že má v úmyslu.
Nově udělený patent nazvaný „Guided Retail Experience“ ukazuje, že Apple slučuje AR se svým současným systémem online chatu. Namísto textového pole tento patent navrhuje, aby uživatelé viděli živé video z Apple Store Personal Shopper.
„Konvenční elektronické spotřebitelské zážitky umožňují uživateli procházet a nakupovat produkty online pomocí elektronického zařízení, jako je notebook nebo stolní počítač, tablet nebo chytrý telefon,“ říká Apple.
„[However, online] nakupování může postrádat okamžitou zpětnou vazbu, odpovědi na otázky, návrhy, ukázky produktů a lidské spojení s osobním nakupováním,“ říkají. „Uživatel navíc není schopen plně interagovat s online reprezentací produktu a , proto nemůže skutečně zažít úplnou ukázku produktu ve vzdáleném prostředí.“
Zatímco „Guided Retail Experience“ je nyní uděleným patentem, byl podán pro rok 2021 spolu s velmi podobnou patentovou přihláškou „Guided Consumer Experience“. Zatím se nezdá, že by byl druhý udělen, ale týká se stejných otázek, jen s nepatrně odlišným důrazem.
„Guided Retail Experience“ se například zabývá tím, jak mohou být Personal Shopper a produkty zobrazeny uživateli, třeba prostřednictvím celého virtuálního obchodu Apple Store.
Detail z patentu zobrazující osobního nakupujícího z Apple Store u vás doma
Na druhou stranu se patentová přihláška „Guided Consumer Experience“ soustředí na to, co uživatel uvidí o konkrétním produktu v takovém prostředí.
Části této aplikace jsou podobné aplikaci Apple Vision Pro, kde je srovnávací nakupování vylepšeno tím, že zařízení zobrazuje klíčové informace vedle produktů.
Virtuální Apple Store
Patent a patentová přihláška jsou dvě strany téže mince a Apple nakonec hledá všestranná vylepšení nakupování. Věří, že to dokáže prostřednictvím rozšířené reality a že vám po zakoupení Vision Pro zbyde dost peněz, abyste mohli pokračovat v nakupování.
„To umožňuje uživateli zůstat ve vzdáleném prostředí a zároveň mít interaktivní nákupní zkušenost s prodejcem,“ říká Apple, „který může poskytovat relevantní produkty, navrhovat na základě interakce a usnadňovat plné předvádění různých produktů a služeb v prostředí CGR.“
„Prodejce může způsobit, že se produkt nebo sbírka produktů zobrazí v prostředí CGR,“ pokračuje Apple, „a uživatel může interagovat s produkty za účelem předvedení produktu s nebo bez vstupu od prodejce. „
To vše poskytuje „uživateli maloobchodní zkušenost, která je ve vzdáleném prostředí, jako je uživatelův dům, ale s výhodami a možnostmi osobního nakupování.“
Detail z patentové přihlášky zobrazující aplikaci Apple Store s osobním nákupem ve videu
Přes dvě související patentové přihlášky Apple navrhuje řadu interakcí. Prodejce by mohl být v okně podobném chatboxu, jen s videem místo textu. Nebo může být prodejce dokonce zobrazen prostřednictvím AR jako v místnosti uživatele.
Patentová přihláška zaměřená na spotřebitele je připisována Jonathanu S. Reilingovi a Alexandru B. Oserovi. Posledně jmenovaný je jediným vynálezcem nově uděleného patentu týkajícího se maloobchodního vedení a jeho předchozí související práce zahrnuje použití AR pro zvýšení interaktivity televizních sportů.
Zdroj: appleinsider.com