
Apple by mohl vytvořit svůj vlastní vyhledávač a přestat se spoléhat na Google, uvádí zpráva, přičemž Apple již vlastní většinu komponent, které potřebuje, aby mohl pracovat sám.
Používání Google pro vyhledávání bylo pro Apple lukrativní, přičemž vyhledávací gigant platící Applu miliardy, aby byl nejlepší možností vyhledávání v iOS. Ale i když je ujednání projednávané u soudu pro Apple výhodné, vždy existuje možnost, že se rozhodne jít vlastní cestou.
V nedělním zpravodaji „Power On“ pro BloombergMark Gurman zdůvodňuje, že by Apple mohl vytvořit svůj vlastní vyhledávač a vytvořit tok příjmů o velikosti Apple Watch s prodejem reklamy. Takový, který je „na dlouhou trať“, než se skutečně stane, kvůli tomu, jak jsou pobídky dohody Apple-Google seřazeny, navzdory opakovaným fámám na toto téma.
Osoba zapletená do dohody vysvětlila, že sladění pobídek bylo velkou součástí jejího vytvoření, protože Apple sice mohl podporovat konkurenční vyhledávání, ale alespoň vydělává nasměrováním zákazníků ke Googlu.
Apple by však mohl vydělat více příjmů než dohoda s Googlem tím, že zavede vyhledávání interně. Tato možnost pomohla Applu tlačit na práci na vlastní vyhledávací technologii, která pomáhá službám na zařízení, ale ne vyhledávání na webu.
Jít sám
Ve scénáři what-if Gurman navrhuje, aby Apple mohl nabídnout integrovanější a soukromější řešení než Google. To je již patrné ve vyhledávačích vytvořených pro služby jako App Store a Mapy.
Apple také v posledních několika letech pracoval na vyhledávači nové generace pro aplikace s kódovým označením „Pegasus“ pod vedením bývalého výkonného ředitele společnosti Google Johna Giannandrea. To zřejmě brzy dorazí do aplikací, jako je App Store, a nabídne přesnější výsledky vyhledávání.
Dalším důkazem je Spotlight, který se ve výsledcích vyhledávání spoléhá na Bing a Google, které mohou získat další vylepšení prostřednictvím generativních nástrojů AI.
Webový prohledávač Applebot je také důležitým prvkem, protože hledá na internetu webové stránky podobné verzím Microsoft a Google. Pak je tu tým reklamních technologií, který by nakonec mohl vytvořit reklamní skupinu pro vyhledávání na webu.
Je zdůvodněno, že komentáře od Apple SVP of Services Eddy Cue, že vyhledávání Google je nejlepší a že Apple nemá motivaci vytvářet vlastní, jsou pravděpodobně pravdivé, ale mohlo by to být také opatření, které se pokusí ochránit Google před vládním vymáháním. Pokud se USA domnívají, že Google porušil antimonopolní zákony, stávající miliardová dohoda o vyhledávání by se mohla proměnit v kouř.
Google proto zůstává nejlepší volbou Applu, alespoň dokud Apple neuvěří, že udělal lepší.
Zdroj: appleinsider.com