iPhone hraní vstupuje do nové generace

Apple chce, aby hráči věděli, že to s iPhone 15 Pro berou vážně, v rozhovoru o konkurenci herních konzolí, fyzických ovladačích a podpoře 4K monitoru.
iPhone 15 Pro a iPhone 15 Pro Max běží na A17 Pro, který zahrnuje hardwarově akcelerovaný ray tracing a 6jádrový GPU. Očekává se, že tyto funkce udělají z těchto profesionálních modelů výkonné herní stroje.
Senior ředitel softwaru GPU společnosti Apple Jeremy Sandmel, viceprezident architektury platformy Tim Millet a viceprezident celosvětového marketingu produktů iPhone Kaiann Drance hovořili s IGN o herním tlaku kolem iPhone 15 Pro a o tom, co to znamená pro hráče. Rozhovor se zaměřuje na AAA tituly přicházející na iPhone a na to, co od nich mohou uživatelé očekávat oproti konzolovým verzím.
4K hraní na externích monitorech
USB 3.0 Type-C na iPhonu 15 Pro umožňuje nové funkce, jako je zrcadlení obsahu ve 4K HDR na externím displeji. První otázka se ptá, jak to funguje s podobnými hrami Resident Evil 4.
„Jak asi víte, je tu rozlišení displeje a pak rozlišení her a pak snímkové frekvence, vykreslování hry,“ reagoval Sandmel. „S technologiemi, jako je upscaling MetalFX, můžeme tyto dvě věci oddělit.“
To znamená, že iPhone může spouštět hry s vysokou snímkovou frekvencí ve skvělé kvalitě a převzorkovat výstup tak, aby odpovídal rozlišení displeje. Uživatelé tedy mohou připojit svůj iPhone 15 Pro ke 4K monitoru a hrát hry, ale vývojáři musí poskytnout podporu pro některé funkce.
„Stavební kameny tam jsou,“ řekl Millet. „Můžeme umožnit aplikacím, aby umožnily tyto zážitky, a pak je úkolem vývojáře samozřejmě pokusit se vzít tyto nástroje, poskládat je dohromady a vytvořit zážitek pro vás, hráče, aby se to všechno spojilo.“
Vyvážení výkonu a účinnosti
iPhone 15 Pro by se neměl přehřívat ani při extrémních herních podmínkách, jako je grafika na vysoké úrovni a snímková frekvence. Vývojáři mají nástroje, které zajistí, že „nevypálí díru do zadní části telefonu“.
A17 Pro přináší hardwarové sledování paprsků do mobilu
Nástroje jako MetalFX pomáhají udržet věci jako termika pod kontrolou díky škálovatelnosti softwaru. Ale Millet vysvětluje, jak se škálování používá v celém systému, nejen v MetalFX.
„Samotný displej má zabudovanou opravdu úžasnou technologii škálování,“ pokračuje Millet. „GPU dokáže škálovat. Takže díky funkcím, jako je ray tracing a mesh shading a této skutečně pokročilé výpočetní architektuře, má vývojář přístup ke všem těmto algoritmům, aby zjistil, jaká je nejlepší rovnováha mezi výpočetní technikou a kvalitou a výkonem a snímkovou frekvencí a rozlišením.“ .“
Ekosystém her
Všechny procesory Apple Silicon vytvořené pro Mac, iPad a iPhone sdílejí podobné základní technologie, které by mohly umožnit spuštění her na více platformách. Jako Resident Evil Village z Mac na iPhone, ostatní hry by mohly jít z iPhone na Mac.
„Nechceme tady mluvit za vývojáře, necháme je, aby si trochu promluvili o svých plánech, ale řekl bych, že Capcom představil Resident Evil Village loni pro Mac a letos pro telefon,“ vysvětlil Sandmel. „A jedna z věcí, která to zásadně umožnila, je toto sjednocení architektury Apple Silicon a iPhone Silicon a iPad Silicon.“
Herní ovladače a dotykové ovládání
Jedním z větších omezení AAA hraní na zařízeních, jako je iPhone, je dotyková obrazovka. Apple se v minulosti posunul od upřednostňování dotykového ovládání k tomu, aby uživatelům umožnil připojit k iPhone téměř jakýkoli ovladač Bluetooth.
Dotykové ovládání je volbou pro AAA hry
Pokud jde o AAA hry vyžadující ovladače, Drance říká, že vývojáři si mohou vybrat, co je pro jejich hry nejlepší.
„Většinou dovolujeme, aby to bylo obojí; jedna, uživatelská volba, ale také vývojáři z hlediska toho, co považují za nejlepší herní zážitek,“ řekl Drance k tématu. „Je zřejmé, že určité typy herního systému fungují dobře a skvěle s ovladači na obrazovce. Některé z nich chtějí možnost, abyste měli hraní v externím ovladači, a jak jste pravděpodobně sami viděli, představujeme ovladač Backbone, který funguje s iPhonem.“ 15 Pro a je to skvělá zkušenost.“
Vstup na trh konzolí
Tim Millet uzavírá rozhovor tím, že Apple se nesnaží konkurovat konzolím jako Xbox nebo PlayStation. Jakékoli srovnání mezi herní iniciativou iPhone a konzolemi má podporovat pokrok společnosti Apple v tomto prostoru, nikoli přímou snahu konkurovat.
Zážitek z mobilní konzole
„Je to jako všechno, co milujete a na čem jste závislí, vaše zařízení, vaše focení, zachycování vaší paměti, a nyní je to výkonná herní konzole, ale taková, kterou si můžete vzít kamkoli, hrát přes různé bezdrátové sítě, hrát hry. na různých titulech, různými způsoby, které získáte,“ řekl Drance o vývoji iPhonu, aby se stal herní konzolí. „Chci říct, že je pozoruhodné, jak to všechno jde dohromady.“
Sandmel uzavírá frázi běžně používanou pro fotoaparáty smartphonů, ale zaměřenou na hraní her. „Myslím, že se říká, že nejlepší herní konzole je ta, kterou máte s sebou.“
Rozhovor jde o těchto tématech mnohem podrobněji, takže se na něj podívejte v plném rozsahu IGN.
AppleInsider bude v následujících týdnech testovat připravované AAA hry na hardwaru iPhone 15 Pro a podá zprávu o zkušenostech. Mnoho našich zaměstnanců hraje videohry pravidelně, takže doufáme, že toto je oblast, kterou Apple konečně začne brát vážně.
Samozřejmě, veteráni jak videoher, tak Applu budou vědět, že tyto příběhy byly spřádány již dříve. Možná tentokrát Apple vloží určitou sílu do herních zážitků AAA pro své platformy.
Zdroj: appleinsider.com