Unity nastavuje nový poplatek pro nezávislé vývojáře her

Komunita nezávislých herních vývojářů je ve zmatku po oznámení Unity o novém cenovém systému, který bude vývojářům účtovat za uživatele při prvním stažení, namísto paušálního licenčního poplatku.
Unity je multiplatformní herní vývojový engine široce používaný k vytváření 3D a 2D her a interaktivních zážitků. Pohání více než 60 % nejvýdělečnějších her v App Store.
Společnost nedávno oznámila, že 1. ledna 2024 bude vývojářům účtovat nový „Unity Runtime Fee“. Hranice pro uživatele Unity Personal a Unity Plus jsou stanoveny na 200 000 $ tržeb za posledních 12 měsíců a 200 000 celoživotních instalací.
Po překročení bude vývojářům účtováno 20 centů za instalaci. Nový poplatek získal širokou kritiku od nezávislých vývojářů, jako je Tom Francis Tepelný podpis.
„Partnerovi, který může a bude měnit, kolik z vašich příjmů mu dlužíte poté, co jste vytvořili a vydali svou hru, je třeba se vyhnout jako moru,“ Francis tweetoval. „Neuvědomil jsem si, že legálně mohou.“
Vývojáři se obávají, že by je nový systém poplatků mohl stát více, než vydělávají ze svých her. Tato politika také ovlivňuje hry již vydané, takže vývojáři se cítí v pasti a předvídají finanční hrozby.
Nový systém by mohl vést k potenciálnímu zneužití, včetně podvodných instalací, které by mohly způsobit nespravedlivé poplatky pro vývojáře. Zásady také komplikují účast na dárcích ve hře, charitativních prodejích a balíčcích, ačkoli Unity uvedl, že služby předplatného, jako je Microsoft Game Pass, nebudou ovlivněny.
Vývojáři také chtějí pochopit, jak by se nový Unity Runtime Fee vztahoval na hry, které byly nabízeny zdarma na platformách, jako je Epic Games, protože tyto aplikace mají značný počet instalací, což může podle nové struktury vést ke značným poplatkům.
„Zjistil jsem, že licence Unreal společnosti Epic je věčná pro každou verzi, takže ať už je dohoda jakákoli, máte zaručeno, že to bude navždy, pokud u této verze budete rádi,“ pokračoval Francis. „5 % je ve většině scénářů více než nové poplatky Unity, ale ve srovnání se společností, která si může kdykoli pomoci k libovolné výši vašich peněz, to najednou zní rozumněji.“
Jednota odpověděl uvedením, že poplatek ovlivní malou podskupinu uživatelů a je navržen tak, aby ovlivňoval pouze ty, kteří mají úspěšné hry a generují příjmy výrazně nad stanovenými limity. Vývojářská komunita však zůstává skeptická a mnozí přísahají, že pro své projekty přejdou na jiné motory.
Zdroj: appleinsider.com