Apple Southampton (zdroj: Apple)

Zaměstnanci obchodu Apple Southampton formálně požádali vedení, aby uznalo jejich odbor, poté, co Apple „nahlodal“ zákaznický servis a podmínky zaměstnanců.
Stovky prodejen Applu, které byly kdysi považovány za symbol toho, jak by se měl provádět maloobchod, zaznamenaly výzvy k odborové organizaci tváří v tvář zhoršujícím se podmínkám. Apple bojoval hlavně proti odborům, včetně přijímání nezákonných protiodborových opatření, ale občas souhlasil s uznáním odborů v určitých obchodech, jako je Apple Glasgow.
Nyní v oznámení zveřejněném na Twitteru/X mají zaměstnanci Apple Southampton formálně požadováno stejné zacházení jako v Glasgow.
„Zaměstnanci Apple Store v Southamptonu dnes formálně oznámili vedení obchodu, že si přejí být uznáni jako odborově organizovaná pracovní síla,“ stojí v oznámení. „Jako členové United Tech and Allied Workers (UTAW) – národní pobočka CWU pro technické pracovníky – požádali o to, co je známé jako „dobrovolné uznání“, kde obchod souhlasí s tím, že uzná a bude pracovat s odbory jako jedna vyjednávací jednotka. „
Oznámení také obsahuje citáty zaměstnanců Apple Store o tom, proč potřebují mít odbor, který je bude zastupovat.
„Apple Retail je propagován jako špičkový zaměstnavatel, ale realita je přepracovaná a nešťastná pracovní síla,“ řekl nejmenovaný zaměstnanec. „Snaží se nás udržet sladkými různými výhodami, ale neplatí zdaleka dost za množství tvrdé práce, dovedností a znalostí, které jsou potřeba.“
„Snažili jsme se přinášet problémy prostřednictvím fór zaměstnanců a interních stížností, ale ty jsou vždy odmítnuty s falešným úsměvem,“ pokračoval. „Proto jsme se rozhodli založit odbor.“
Oznámení zaměstnanců Apple Southampton také konkrétně vyzývá Apple k „léčbě zdravotně postižených, neurodivergentních a chronicky nemocných zaměstnanců a také k obavám ohledně jistoty zaměstnání, zejména spojených se změnami, které byly provedeny v Genius Baru“.
„[Increasingly]opravy v prodejnách jsou zadávány levnějším smluvním pracovníkům ve velkých servisních střediscích,“ řekl Apple Genius z obchodu. „Znamená to snížení kvality služeb a prodlužuje dodací lhůtu oprav.“
„Vždy jsme měli opravny a personál v každém obchodě, naši technici se pyšní kvalitními zkušenostmi a rychlým servisem,“ pokračoval Genius, „ale Apple tuto službu nahlodává, aby ze svých maloobchodních prodejen vyždímal každou korunu, kterou může. „
Apple výzvu k uznání odboru v obchodě veřejně nekomentoval. Podle oznámení má nyní vedení dva týdny na odpověď.
I když na toto konkrétní oznámení ještě nereagoval, Apple již dříve a opakovaně vyjadřoval stejné argumenty proti odborům.
Deirdre O’Brien, šéfka maloobchodu, již dříve tvrdila, že Apple má vztah se svými maloobchodními zaměstnanci „založený na otevřeném, společném a přímém zapojení“. Řekla, že se obává, „co by znamenalo postavit do středu našeho vztahu jinou organizaci.“
Tento popis toho, jak jsou zaměstnanci Apple Store respektováni, se zdá být v souladu s původními lety obchodů. Nyní je však běžnější, že zaměstnanci – včetně těch z Apple Southampton – říkají, že jakýkoli pokus o komunikaci ohledně problémů je prostě ignorován.
Zdroj: appleinsider.com